Welkom, inloggen of registreren? •
Uitloggen
|
||||||
| PlayStation 3 This is living! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
aangezien ik hier geen topic zie maak ik er eentje
![]() Official Site: Heavy Rain - Official site, PlayStation3, game, Quantic Dream - - Home Release Date: 24 Februari (de game is nu dus uit !) Developer: Quantic Dream Reviews: IGN - YouTube - Heavy Rain Review Gametrailers - Heavy Rain Video Game, Review HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com Gamespot - GameSpot Video: Heavy Rain Video Review 9Lives - 9lives - PS3 Games - Heavy Rain Laatst gewijzigd door AtriX; 24 februari 2010 om 15:11 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ik merk dat drie dagen voor release het spel hier niet al te veel aandacht krijgt.
Wel ik ga er toch een klein boompje over opzetten. Ik ben één van die gelukkigen (al dan niet) wie een volledige versie van Heavy Rain in handen heeft gekregen (spam). Beste mensen, ik kan u zeggen, het was geweldig. Zo geweldig dat ik er een kleine blog heb op nagehouden. Om geen spoilers te posten heb ik mij, "voorlopig" beperkt tot de eerste twee karakters die speelbaar zijn in de downloadbare demo. Neem beslist even een kijkje, want ik vond de game rete cool! Review: Heavy Rain Daily Review De installatie Wel ik kan niet slapen. Of is het ondertussen eerder "willen" slapen... wat maakt het uit, het is voor het goede doel. Ondertussen heb ik mijn PS3 aangezet en mijn gloednieuwe tv gecalibreerd. Wat me meteen opvalt bij het aanmelden op Playstation Network, is dat ik nergens reclame kan vinden van of over Heavy Rain. Beetje vreemd denk ik dan, daar de uitgevers toch een grote, wereldwijde campagne hebben opgezet. Misschien de volgende keer dat ik inlog? Tijd maakt het uit. De download loopt vlotjes, zeker nu Telenet de snelheid nog maar eens heeft opgedreven. De installatie is gebruikelijk en redelijk snel gedaan. ... De spanning ... ... het spel start op ... ... het eerste geluid ... ... de eerte waarschuwing ... ... de eerste copyright ... ... de eerste ... Vrouwlief staat plots mee in de living, blijkbaar ben ik vergeten mijn hoofdtelefoon aan te sluiten. - "Ik vermoed dat ge de buren ook wilt laten meespelen?" - "Jah, zou pas handig zijn voor een goede review" - "Ge kunt mak..." Ondertussen staat mijn koptelefoon netjes op zijn plaats, op mijn kop, en heb ik besloten om stilletjes te negeren en proberen het spel aan te vangen. Echter weerhoud de kille tocht en het onweer mij, dat zich op enkele meters van mijn dierebare nieuwe TV aan het ontwikkelen is, om niet toe te geven. Morgen krijg je beslist mijn eerste ervaring met het spel! Dag 1 - Nieuw spel starten - Scott Shelby Vanaf het titelmenu wordt het spel feilloos gestart, zonder ook maar enige vorm van laadtijd. De kwaliteit van de graphics zijn ziekelijk realistisch! Je krijgt meteen, al spelend, een soort van tutorial waar je leert omgaan met de verschillende bewegingen en vorm van besturing. Zo wordt er bijvoorbeeld een duidelijk onderscheid gemaakt in de snelheid van je bewegingen. Echter heb ik wel het gevoel dat ik dit soort van besturing reeds eerder ben tegengekomen. Kijk bijvoorbeeld naar de "The Gotfather" game. In tegenstelling tot The Gotfather, voelt de besturing hier niet houterig aan. Het moet wel even wennen, maar dat is bij elk nieuw game genre! Ondertussen ben ik aangekomen in een of ander luguber hotelletje. Blijkbaar ben ik op zoek naar een zekere Lauren. Ben ik de enige of krijgen jullie hier ook dat "Baantjer" gevoel? De Cock iemand? Spijtig genoeg heb ik een Nederlandse versie aan staan, maar laat dit de pret niet bederven. Je kan namelijk zonder problemen wisselen tussen de talen. ... Ondertussen zijn we tien minuutjes verder in het spel en heb ik Lauren ondervraagd. Wat wel goed tegensteekt is de slechte acteer prestaties van onze Nederlandse vrienden. Ik krijg meteen een Familie en Thuis gevoel. Verder heb je redelijk wat interactie met de personages. Zo kan de volgorde van de vragen die je stelt het verdere verloop beïnvloeden. Als je in deze scene te lang wacht wordt je aan de deur gezet. Pech dus, want het spel loopt gewoon verder. ... We staan terug op de gang van het hotelletje het spel ontwikkelt zich verder in een vecht scène. Geloof het of niet, maar je hebt hier echt het gevoel dat je moeite moet doen om te winnen! Geen willekeurig knoppen rammen maar gestructureerd instructies opvolgen en anticiperen op je tegenstander. Zoals een collega het zou stellen, RETE COOl MAN! Dag 1 - Coole gadgets - Norman Jayden We komen terecht op één of andere plaats delict waar ik mij in het Nederlands moet identificeren als een FBI agent. Blijkbaar ben ik op zoek naar een inspecteur. We mogen verder wandelen van de vriendelijke agent. Jippi! Het regent pijpenstelen en toch kan onze vriend van de FBI het niet laten om zijn zonnebril op te zetten. Als je zijn handelingen bekijkt en manier van lopen, kan je hem zo naast Mulder zetten in The X-Files. Weliswaar zonder het coole gadget dat hij momenteel voor zijn ogen draagt. Of X-MEN Cyclops, ook een coole zonnebril. ... De bril is blijkbaar een soort van medium om beelden digitaal vast te leggen. Hij lokaliseert ook voorwerpen die met het onderzoek kunnen te maken hebben, geeft meteen een update en uitleg over het voorwerp en of het al dan niet verwant is met het onderzoek. ... Ondertussen heb ik enkele forensische zaken in verband kunnen brengen. Zo is er een stuifmeel spoor dat leidt naar een bloedvlek en voetsporen. Vanaf hier kan ik aanraden om je vingers goed te positioneren op je controller. Een opeenvolgende combinatie waar je nagenoeg elke toets op je controller ingedrukt moet houden is niet eenvoudig. Nuja een modder helling opklauteren ook niet. De interactiviteit en het realisme is hier dan ook weer geniaal. We volgen de voetsporen verder langs de autostrade. ... Even testen of ik kan overreden worden door de autostrade op te lopen Duidelijk niet. Waarom maakt men steeds gebruik van onzichtbare muren in een spel? We kunnen toch net dat ietsje creativer zijn. ... Je kan trouwens ook de gedachten lezen van je personages. Zo kom ik te weten dat ik alles onderzocht heb en best richting kantoor vertrek[ Laatst gewijzigd door Wimpie; 24 februari 2010 om 07:39 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Idd, kleine lettertype en jouw tekst bevat zaken die sommige spelers als spoilers kunnen aanzien. Gelieve daar rekening mee te houden. De link naar Insiders werd ook verwijderd, links naar zulke sites zijn niet toegestaan op dit forum.
Op 9lives.be kreeg de game 91 en zelf speelde ik Heavy Rain al volledig uit voor GUNK magazine, van mij kreeg de game een 96. Dit is een hoge score, maar volgens mij is de game dat zeker waard. Anyways, mijn mening lees je in GUNK nr 72 (Bioshock 2 op de cover). Laatst gewijzigd door Wimpie; 24 februari 2010 om 07:40 |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Vanaf heden komt de PS3 in bundel met Heavy Rain.
Dus als je in de nabije toekomst van zin was om een playstation aan te kopen, is het volgens mij wel een aanrader! Ter info: Volgens een interview op MTV was het originele plan om Heavy Rain uit te brengen met motion control [quote"If you are talking about Motion Control, this is something we initially considered for Heavy Rain," "The very first version of the game design was based on motion control, but it was not feasible at the time. But all the controls of the final version of 'Heavy Rain' is still based on motion."][/quote] Nu de game is nog steeds gebaseerd op beweging, zoals je in mijn review kan lezen. Dit schept mogelijkheden voor de nieuwe Sony PS3 motion controller. Laten we hopen dat deze compatible blijkt, of wie weet een speciale editie of update... Laatst gewijzigd door glennexpert; 24 februari 2010 om 16:33 Reden: bijkomende info |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ik heb het spel nu al een dikke week in mijn bezit, en het bevalt enorm. Ik heb niet zoveel tijd om 's avonds te spelen (mijn vriendje verkiest FPS-spelletjes) maar de graphics, de gameplay, het verhaal en de muziek zijn echt af!
Ik ben het volledig eens met wimpie's bespreking en geef het ook een hoge score (tot nu toe, ik wil ff wachten tot het spel volledig uitgespeeld is). Ik hou er met een paar vrienden een blog op na, als iemand zin heeft om onze reviews te lezen : altijd welkom : Heavy Rain |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ik heb de demo gedownload en een paar keer gespeeld. In het begin moet je
een beetje wennen aan de besturing, maar eens je deze gewoon bent voelt het wel allemaal heel natuurlijk en heel leuk aan. De grafische vormgeving is indrukwekkend (vooraal dan deze van de hoofdrolspelers) en het spel slaagt erin om echt de sfeer op te roepen van een detective-film, je voelt je echt alsof je in het verhaal zit. Door de frequente tusssenfilmpjes is het eigenlijk een combinatie van een film en een game. In het begin gaat het soms wat traag vooruit, maar ik heb al gelezen dat dit later in het spel geen probleem meer is. Alles bij elkaar, een leuk spel dat je onderdompelt in een detective film-omgeving en daardoor zeer vernieuwend aanvoelt! |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Junior Member
|
Spel gisteren uit gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Het einde was verrassend en ik ga nu kijken of ik één van de andere 17 eindes kan bereiken. Grafisch is dit spel echt wel de top en ook qua psychologie en karakterstudie kan dit tellen. Ik heb een review geschreven en geef de game 93%.
Heavy Rain: de review - 1 |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Citaat:
al zou ik dat soms wel wensen...lol.Nee, ff serieus, ik ga me hier niet verontschuldigen omdat jij al 88 berichtjes hebt geschreven en ik nog maar 1.... de reden is misschien dat jij al lid bent sinds 2009 en ik pas sinds gisteren. Maar door je reactie zorg je er wel voor dat ik nu 2 berichtjes heb (da's het dubbele van gisteren, wow!) De enige reden waarom ik vroeger nog niet op het forum was, is eenvoudig: ik heb net een PS3 en daar zaten een paar leuke spelletjes bij (Killzone2 en Uncharted) en toen kwam daar Heavy Rain bij en zoals je waarschijnlijk weet is dat een enorm verslavend spel. Da's de enige reden waarom ik niet meer geschreven heb. Maar nu ik het spel uit heb en wacht op de DLC (The Chronicles - The Taxidermist) heb ik zeeën van tijd om hier wat vaker langs te komen. Nu tevreden ?
|
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Member
|
Citaat:
. kvond het gewoon vreemd dat er zoveel na elkaar zijn met 1 post (wat op veel forums en andere website duid op een spambot). ikzelf speel ook nog maar paar maandjes op de PS3 maar ik speelde ervoor veel games op PC.
Laatst gewijzigd door AtriX; 11 maart 2010 om 18:40 |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Citaat:
![]() Ik heb gisteren een voucher gekregen voor de DLC content (The Taxidermist). Tjonge wat een schitterende aflevering. Helaas véél te kort. Hier de review : Heavy Rain Chronicles - The Taxidermist Ik las op het PSN forum dat er iemand was die een platinum trofee had gewonnen...ik vraag me af hoeveel uur hij daarvoor gespeeld heeft?
|
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Member
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Member
|
Heavy Rain: spel was goed, verhaalkundig dan toch, maar heeft bijna geen replay waarde, en het verhaal heeft slechts 1 maal een echte impact op je. Gameplay is met momenten echt super, maar de besturen van je character is gewoon vervelend. Graphics zijn cool, muziek is cool, en muziek is echt fantastisch.
Huur dit spel, maar koop het niet, tenzij het platinum moest zijn, en voor €20 te koop moest zijn. |
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|